شايا صنعت
فعال صنعتي

ماري جوانا، علف هرز، گلدان، دوپ، علف. آنها نام هاي متفاوتي براي يك ماده مخدر دارند كه از گياه شاهدانه مي آيد. مي توانيد آن را سيگار بكشيد، بخارپز كنيد، بنوشيد يا بخوريد. بيشتر مردم از ماري جوانا براي تفريح ​​و سرگرمي استفاده مي كنند. اما تعداد فزاينده اي از پزشكان آن را براي شرايط و علائم پزشكي خاص تجويز مي كنند.

ماري جوانا داراي تركيبات تغييردهنده ذهني است كه هم بر مغز و هم بدن شما تأثير مي گذارد. ممكن است اعتيادآور باشد و ممكن است براي سلامتي برخي افراد مضر باشد. وقتي از ماري جوانا استفاده مي كنيد چه اتفاقي مي افتد:

شما مي توانيد "بالا" بگيريد
به همين دليل است كه بيشتر مردم ماري جوانا را امتحان مي كنند. ماده اصلي روانگردان، THC، بخشي از مغز شما را تحريك مي كند كه به لذت، مانند غذا و رابطه جنسي، پاسخ مي دهد. اين ماده شيميايي به نام دوپامين را آزاد مي كند كه به شما احساس سرخوشي و آرامش مي دهد.

اگر سيگار مي‌كشيد يا علف‌هاي هرز مي‌كشيد، THC مي‌تواند آنقدر سريع وارد جريان خون شما شود كه در چند ثانيه يا چند دقيقه به اوج خود برسيد. سطح THC معمولا در حدود 30 دقيقه به اوج خود مي رسد و اثرات آن ممكن است در عرض 1-3 ساعت از بين برود. اگر در قابلمه مي نوشيد يا مي خوريد، ممكن است ساعت ها طول بكشد تا كاملا هوشيار شويد. ممكن است هميشه ندانيد كه ماريجواناي تفريحي شما چقدر مي تواند قوي باشد. اين همچنين براي اكثر ماري جواناهاي پزشكي صدق مي كند.

ممكن است بر سلامت روان شما تأثير بگذارد
تجربه همه با ماري جوانا خوشايند نيست. اغلب ممكن است شما را مضطرب، ترسيده، وحشت زده يا پارانوئيد كند. استفاده از ماري جوانا ممكن است شانس شما را براي افسردگي باليني افزايش دهد يا علائم اختلالات رواني را كه قبلاً داريد بدتر كند. دانشمندان هنوز دقيقاً دليل آن را نمي دانند. در دوزهاي بالا، مي تواند شما را پارانوئيد كند يا ارتباط خود را با واقعيت از دست بدهد، بنابراين چيزهايي را كه وجود ندارند بشنويد يا ببينيد.

تفكر شما ممكن است تحريف شود
ماري جوانا مي تواند حواس و قضاوت شما را مختل كند. اين اثرات بسته به مواردي مانند قدرت گلدان شما، نحوه مصرف آن و ميزان مصرف ماري جوانا در گذشته متفاوت است. ممكن است:

حواس خود را تقويت كنيد (رنگ ها ممكن است روشن تر و صداها بلندتر به نظر برسند)
حس زمان خود را تحريف كنيد
به مهارت هاي حركتي خود آسيب برسانيد و رانندگي را خطرناك تر كنيد
مهارهاي خود را كاهش دهيد تا ممكن است رابطه جنسي پرخطر داشته باشيد يا شانس هاي ديگري را در پيش بگيريد

شما ممكن است قلاب
از هر 10 نفري كه ماري جوانا مصرف مي كنند، 1 نفر معتاد مي شود. اين بدان معناست كه شما نمي توانيد استفاده از آن را متوقف كنيد حتي اگر به روابط، شغل، سلامتي يا مالي شما آسيب برساند. هر چه ماري جوانا را در سنين جواني شروع كنيد و به شدت از آن استفاده كنيد، اين خطر بيشتر است. به عنوان مثال، اگر در دوران نوجواني خود از گلدان استفاده كنيد، احتمال اعتياد 1 به 6 است. ممكن است در ميان افرادي كه هر روز از آن استفاده مي كنند، به 1 در 2 برسد.

شما همچنين مي توانيد از نظر فيزيكي به ماري جوانا وابسته شويد. بدن شما ممكن است دچار عقب‌نشيني شود و در زماني كه از آن استفاده نمي‌كنيد، تحريك‌پذير، بي‌قرار، ناتوان از خواب و بي‌علاقگي به خوردن شويد. درباره چگونگي تشخيص علائم اعتياد به ماري جوانا بيشتر بدانيد.

ممكن است مغز شما را مختل كند
ماري جوانا مي تواند تمركز، يادگيري و به خاطر سپردن چيزها را براي شما دشوارتر كند. به نظر مي رسد اين يك اثر كوتاه مدت است كه پس از ترك سيگار تا 24 ساعت يا بيشتر باقي مي ماند.

اما استفاده زياد از گلدان مخصوصا در سالهاي نوجواني ممكن است اثرات دائمي تري بر جاي بگذارد. آزمايشات تصويربرداري با برخي - اما نه همه - نوجوانان نشان داد كه ماري جوانا ممكن است مغز آنها را از نظر فيزيكي تغيير دهد. به طور خاص، آنها ارتباطات كمتري در بخش‌هايي از مغز مرتبط با هوشياري، يادگيري و حافظه داشتند و آزمايش‌ها نمرات IQ پايين‌تري را در برخي افراد نشان مي‌دهند.


ممكن است ريه هاي شما درد كند
دود ماري جوانا مي تواند ريه هاي شما را ملتهب و تحريك كند. اگر به طور منظم از آن استفاده كنيد، ممكن است مشكلات تنفسي مشابه فردي كه سيگار مي كشد داشته باشيد. اين مي تواند به معناي سرفه هاي مداوم با مخاط رنگي باشد. ريه هاي شما ممكن است راحت تر عفونت ها را تشخيص دهند. اين تا حدي به اين دليل است كه به نظر مي رسد THC سيستم ايمني برخي از كاربران را ضعيف مي كند.

ممكن است درد و ساير علائم شما را كاهش دهد
ماري جواناي پزشكي در اكثر ايالت ها به شكلي قانوني است. و بيش از 10 ايالت و واشنگتن دي سي، گلدان تفريحي را قانوني كرده اند. اما ممنوعيت ماري جوانا توسط دولت فدرال، مطالعه اثرات آن بر انسان را دشوار كرده است. تحقيقات محدود نشان مي دهد كه گلدان دارويي ممكن است كمك كند:

درد مداوم (اين رايج ترين استفاده و مزيت احتمالي ماري جوانا پزشكي است.)
سفت شدن عضلات يا اسپاسم عضلاني ناشي از مولتيپل اسكلروزيس.
مشكلات خواب براي مبتلايان به فيبروميالژيا، ام اس و آپنه خواب
اضطراب
كاهش اشتها و كاهش وزن در افراد مبتلا به ايدز
حالت تهوع يا استفراغ ناشي از شيمي درماني
تشنج ناشي از صرع
سندرم دراوت يا سندرم لنوكس-گاستوت
مربوط


ممكن است احساس گرسنگي بيشتري كنيد
بسياري از افرادي كه به طور مرتب از ماري جوانا استفاده مي كنند متوجه مي شوند كه اين ماري جوانا اشتهاي آنها را افزايش مي دهد. آن‌ها به اين مي‌گويند «مانچي‌ها». برخي تحقيقات نشان مي دهد كه ممكن است به افراد مبتلا به ايدز، سرطان يا ساير بيماري ها كمك كند تا وزن خود را دوباره به دست آورند. دانشمندان در حال بررسي اين موضوع هستند و اينكه آيا آن بي خطر است يا خير.

ممكن است به قلب شما آسيب برساند
ماري جوانا باعث مي شود قلب شما سخت تر كار كند. به طور معمول قلب حدود 50 تا 70 بار در دقيقه مي تپد. اما اين مي تواند به 70 تا 120 ضربه در دقيقه يا بيشتر به مدت 3 ساعت پس از شروع اثرات افزايش يابد. فشار اضافه شده به اضافه قطران و ساير مواد شيميايي در گلدان ممكن است شانس شما را براي حمله قلبي يا سكته افزايش دهد. اگر شما مسن تر هستيد يا اگر قبلاً مشكلات قلبي داريد، خطر حتي بزرگتر است.

خطرات الكل را تشديد مي كند
بيش از يك نفر از هر 10 مصرف كننده مي گويد كه در سال گذشته ماري جوانا مصرف كرده است. تركيب الكل و ماريجوانا به طور همزمان احتمال رانندگي در حالت مستي يا مشكلات قانوني، حرفه اي يا شخصي را در مقايسه با نوشيدن به تنهايي دو برابر مي كند.

ممكن است نوزاد شما كم وزن باشد
مادراني كه در دوران بارداري سيگار مي كشند با خطر بيشتري براي به دنيا آوردن نوزادان كم وزن يا نارس مواجه هستند. اما محققان به اندازه كافي نمي‌دانند كه بگويند اين نوزادان به احتمال زياد در مدرسه مشكل دارند، مواد مخدر مصرف مي‌كنند يا مشكلات ديگري در زندگي دارند.

https://alosalammoshavere.com/symptoms-of-marijuana-consumption/

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ ] [ ۰۹:۴۷:۱۸ ] [ admin ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی