شايا صنعت
فعال صنعتي

 

هزينه پرينت پشت و رو 

در محاسبه هزينه يك كار چابي پارامترهاي بسياري موثر است از جمله اين پارامترها، فيلم، زينك، كاغذ مصرفي، چاپ و خدمات پس از چاپ مي باشد. در هر كار چاپي بسته به تيراژ كار، ميزان تاثير هر يك، مي تواند متغير باشد. دانش و اطلاعات هر كسي متفاوت است و همين نكته يكي از دلايلي است كه موجب مي شود، محاسبه هزينه يك كار چاپي توسط نفرات مختلف، تا حدودي متفاوت باشد. پارامتر ديگر تاثير گذار بر روي هزينه يك كار چاپي كيفيت خدمات هر كارگاه است براي مثال
چاپخانه اي با ماشين آلات مدرن و چايچيهاي متبحر و فني طبيعي است كه براي خدمات خود، هزينه بيشتري دريافت كند. همين مسئله در مورد خدمات ديگر نيز صادق است. فارغ از تمامي پارامترهاي موثر كه نام برده شد. اما آنچه كه بيش از هر چيز در محاسبه قيمت يك كار چابي موثر است نوع و شيوه بستن سند در كار چاپي است.

مراحل اصلي و كلي چاپ شامل:

۱- ليتوگرافي ۲- چاپ ۳- صحافي (برش و ….) به عبارت ديگر هر كار چاپي چه ساده و چه پيچيده به طور قطع شامل اين سه مرحله خواهد بود بطور مثال چاپ يك بوستر خيلي ساده انجام خواهد شد. از فايل خود فيلم و سپس زينك تهيه (يا اينكه مستقيم | بليت مي گيريد و در چاپخانه چاپ مي كنيد و در انتها برش ميدهيد. اما بسياري از كارهاي چاپي مراحل متنوع تري دارند.

بررسي اندازه سند و تيراژ دو عامل اصلي كه مبناي محاسبات چاپ را تشكيل ميدهد موارد زير را شامل مي شود

۱- اندازه سند ۲- تيراژ. تيراژ اين دو عامل كم و بيش به هم وابسته هستند. اندازه سند، شكل چيدن كار چايي را شامل مي شود. هر چه تعداد بيشتري از يك كار چابي (مثلا بروشور A4) را در صفحه تكرار كنيد، سند شما بزرگتر خواهد شد. اگر شما سند چاپي را بزرگ در نظر بگيريد، تعداد برگي كه بايستي چاپ شود كم مي گردد به زبان ديگر اگر ۱۰۰۰ عدد بروشور A4 نياز داشته باشيد و سند خود را به شكل تصوير چاپ كنيد (يك بروشور در سند بگذاريد) براي رسيدن به تيراژ ۱٫۰۰۰ بايستي ۱٫۰۰۰ برگ از سند چاپ شود. اما اگر براي اين تيراژ دو عدد بروشور A4 در سند بگذاريد، كاغذ چابي خود را بزرگتر در نظر گرفته ايد و بنابراين با چاپ ۵۰۰ برگ به تيراژ ۱۰۰۰ خواهيد رسيد.

تيراژ كار

با توجه به مطالب گفته شده مشخص است كه هزينه هاي عمده كارهاي چاپي شامل فيلم، زينك، چاپ، كاغذ مصرفي و پوشش هاي گران قيمت همچون سلفون و UV ميباشد. با توجه به اينكه در يك كار چاپي بطور معمول يكبار فيلم و زينك گرفته ميشود و هزينه آن با هزينه هاي ديگر جمع و تقسيم بر تيراژ كار ميشود چنانچه تيراژ كار پايين باشد هزينه فيلم و زينك در هزينه كل كار بارز و مشخص است اما در تيراژهاي بالا هزينه كاغذ مصرفي اهميت فراوان مي يابد بنابراين به موارد زير دقت نماييد

در تيراژ پايين

اغلب كارهاي چاپي در تيراژهاي پايين تر از ۵۰۰۰ عدد چاپ مي شود، در واقع تعداد كارهاي چاپي در اين تيراژ بسيار بالاست. از آن جا كه هزينه فيلم و زينك در اين قبيل كارها رقم قابل توجهي در كل كار محسوب مي شود ممكن است پرت شدن كاغذ مصرفي مقرون به صرفه تر از افزايش فيلم و زينك باشد.
در تيراژ بالا: كارهاي چاپي تيراژ بالا اغلب بسته بندي محصولات مختلف را شامل مي شود و كاغذ مصرفي، مقوا با گرماژ بالا را شامل ميشود. در تيراژ بالا با سرشكن شدن هزينه فيلم و زينك در كل كار، بخش ليتوگرافي يا همان تهيه فيلم و زينك چندان تاثيري در كل كار نمي كند، در اين حالت كاغذ يا مقواي مصرفي عامل تاثير گذارتري محسوب مي شود بنابراين تا حد ممكن بايستي در مصرف كاغذ يا مقوا صرفه جويي كرد در اين وضعيت ممكن است از هدر رفتن فيلم و زينك در جهت جلوگيري از مصرف كاغذ بگذريد. در تيراژهاي بالا مقرون به صرفه تر آن است كه سند بزرگ تهيه شود اما دقت داشته باشيد كه تهيه سند بزرگ و در واقع چيدمان تعداد بيشتري از كار در يك فرم يا سند چايي لطمه اي به كيفيت كار چاپي شما وارد نسازد.
و نكته: مبناي هزينه چاپ در ايران دور ماشين چاپ مي باشد (هر دور ۱٫۰۰۰  بار عبور كاغذ از ماشين است)

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ ] [ ۰۲:۳۳:۰۱ ] [ admin ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی